15-04-2025 15-04-2025

Ważna informacja o zajęciach z logopedą

06.09.2019 Kategoria: Rok szkolny 2019-2020

Uczniowie Szkoły Podstawowej w Połomi oraz dzieci uczęszczające do zerówki i przedszkola mają w roku szkolnym 2019/2020 zapewnioną opiekę nauczyciela logopedy.

Główne zadania logopedy szkolnego określa rozporządzenie MEN. Są to m.in:

  • Dokonywanie diagnoz logopedycznych
  • Tworzenie programów terapii logopedycznej uwzględniających indywidualne potrzeby uczniów
  • Działania w zakresie profilaktyki logopedycznej
  • Prowadzenie terapii logopedycznej
  • Motywowanie dzieci do działań niwelujących zaburzenia artykulacyjne
  • Wzmacnianie wiary uczniów we własne możliwości, rozwijanie samoakceptacji i kształtowanie pozytywnej samooceny
  • Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z wadą wymowy
  • Prowadzenie ćwiczeń wspomagających terapię zaburzeń komunikacji werbalnej
  • Utrzymywanie stałej współpracy z rodzicami dzieci, pozostającymi pod opieką logopedy, w celu ujednolicenia oddziaływań terapeutycznych
  • Utrzymywanie współpracy z nauczycielami, wychowawcami i pedagogiem

We wrześniu logopeda przeprowadza diagnozy uczniów kontynuujących terapię rozpoczętą w styczniu br. roku, oraz uczniów, którzy 1 września podjęli naukę w szkole lub przedszkolu. Ustala harmonogram zajęć indywidualnych i grupowych oraz indywidualne plany terapii.
Czas trwania zajęć logopedycznych jest dostosowany do potrzeb, indywidualnych możliwości dziecka, a także do planu lekcji.
Uczniowie objęci terapią logopedyczną powinni przychodzić na zajęcia z zeszytem, który będzie służył do korespondencji z rodzicami oraz do gromadzenia materiału obrazkowo-wyrazowego. W zeszycie dzieci będą mieć wklejane zadania domowe oraz wyrazy i zdania do powtarzania.


Logopeda pracuje w sali nr 4 (naprzeciwko pokoju nauczycielskiego), od wtorku do piątku. Wszyscy rodzice, którzy chcieliby zapoznać się z dokumentacją oraz poznać indywidualny plan terapii dziecka, proszeni są o kontakt.

Ważna informacja dla rodziców:
•    Skuteczność terapii logopedycznej jest ściśle uzależniona od współpracy rodziców/opiekunów dziecka z logopedą.
•    Efekty terapii prowadzonej w szkole przynosi wytrwała, systematyczna, najlepiej codzienna praca z dzieckiem w domu, czyli powtarzanie zadanych przez logopedę ćwiczeń.
•    Do zadań domowych trzeba wracać wielokrotnie, zwracać uwagę na niepoprawną wymowę, zachęcać do regularnych ćwiczeń i chwalić za każdy postęp.
•    Należy chwalić i nagradzać dziecko także za chęć i wysiłek włożony w codzienne ćwiczenia.
•    Ćwiczenia powinny być dla dziecka przyjemnością, a nie przykrą koniecznością, więc trzeba przeprowadzać je w miłej atmosferze, aby dziecko chętnie brało w nich udział.


W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano