Gmina Niebylec
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
1. Projekt „SPRINTEM DO SUKCESU” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 82 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 28 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.
3. Grupami docelowymi w Projekcie są:
a) GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 103 uczniów i uczennic,
b) GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 29 nauczycielek i nauczycieli,
c) GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,
d) GD4: Szkoła Podstawowa im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Niebylec.
4. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:
WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 28,
WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 82,
WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 29,
WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 103,
WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,
WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 14, WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 30,
WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 70
5. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:
a) Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic.
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80,
2) Słucham -czuję- współczuję Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa Rok szkolny 2025/2026:
1) Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80,
2) Słucham- czuję- współczuję Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
A) Cyberbezpieczeństwo w szkole,
B) Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,
C) Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie. Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),
Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.
b) Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Indywidualne zajęcia logopedyczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 160h; min. 4 uczniów x śr.40h/ucznia
2) Indywidualna integracja sensoryczna Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 80h; min. 2 uczniów x śr.40h/ucznia
Rok szkolny 2025/2026:
1) Indywidualne zajęcia logopedyczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 160h; min. 4 uczniów x śr.40h/ucznia
2) Indywidualna integracja sensoryczna Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 80h; min. 2 uczniów x śr.40h/ucznia
Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:
1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
A) Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,
B) Różnorodność w klasie- zrozumienie i docenienie różnorodności uczniów oraz ich indywidualnych potrzeb
C) Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,
D) Strategie dla uczniów z nadwrażliwością sensoryczną - radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego.
E) Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem- dla nauczycieli i uczniów, narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie
F) Integracja ruchowa w nauczaniu- wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach
Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie A), B), C), D), E), F)
Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E), F) x 16h/szkolenie.
2) Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:
A) Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera- studia podyplomowe Grupy docelowe: 3 nauczycieli/nauczycielek, Założenia organizacyjne: 642h
B) Pedagogika resocjalizacyjna i socjoterapia- studia podyplomowe Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka Założenia organizacyjne: 630h.
c) Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi
Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:
1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:.
A) Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych, Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.
B) Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie
C) Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h), Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą, nauczycielki i nauczyciele, min. 1 osoba/szkolenie Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.
d) Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi do potrzeb rynku pracy
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Warsztaty z pracodawcami Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa
2) Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 30,
Rok szkolny 2025/2026:
1) Warsztaty z pracodawcami Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa
2) Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII -VIII Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 36.
e) Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Podróże po Zielonej Planecie Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,
2) Don’t worry BEE happy Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
3) Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
Rok szkolny 2025/2026:
1) Podróże po Zielonej Planecie Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,
2) Don’t worry BEE happy Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa
f) Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
2) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
3) Zajęcia przyrodnicze Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy V-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
4) Zajęcia wyrównujące szanse z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
5) Wyjazd edukacyjny Grupy docelowe: uczniowie i uczennice Założenia organizacyjne: min 54 osoby, wyjazd w ramach zajęć wyrównawczych i rozwijających Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
Rok szkolny 2025/2026:
1) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
2) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
3) Zajęcia przyrodnicze Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy V-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa
4) Zajęcia wyrównujące szanse z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
g) Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi
Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:
Rok szkolny 2024/2025:
1) Zajęcia z grafiki komputerowej Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
2) Zajęcia dziennikarskie z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
3) Zajęcia Klub badaczy przyrody Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
4) Zajęcia Matematyka dla olimpijczyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
5) Zajęcia szachowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
6) Zajęcia Pomysłowa głowa Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III
Założenia organizacyjne: 3 grupy x śr. 8 osób/grupa; 3 grupy x 30h/grupa
7) Zajęcia Matematyka dla smyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV-V
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
1) Zajęcia z grafiki komputerowej
Rok szkolny 2025/2026:
Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
2) Zajęcia dziennikarskie z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII
Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
3) Zajęcia Klub badaczy przyrody Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
4) Zajęcia Matematyka dla olimpijczyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
5) Zajęcia szachowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa
6) Zajęcia Pomysłowa głowa Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 4 grupy x śr. 8 osób/grupa; 4 grupy x 30h/grupa
7) Zajęcia Matematyka dla smyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV-V Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.
h) Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w niezbędny sprzęt i pomoce i dydaktyczne
W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:
1. Laptop – 12 szt.
2. Urządzenie wielofunkcyjne – 1 szt.
3. Monitor interaktywny 75 - 3 szt.
4. Monitor interaktywny 65 - 4 szt.
5. Statyw do monitora interaktywnego - 7 szt.
Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:
1. Kamera mikroskopowa - 1 szt.
2. Mikroskop stereoskopowy - 3 szt.
3. Odczynniki chemiczne - 1 szt.
4. Google VR - 1 szt.
5. Model tułowia - 1 szt.
6. Parki narodowe i inne formy ochrony - 1 szt.
7. Szachy turniejowa nr.5 - 8 szt.
8. Zegar szachowy - 8 szt.
9. Tablica demonstracyjna - 1 szt.
10. Wyposażenie gabinetu terapeutycznego - 1 szt.
11. Statyw fotograficzny - 1 szt.
12. Tło fotograficzne białe - 1 szt.
13. Tło fotograficzne zima 250x250 cm - 1 szt.
14. Tło fotograficzne wiosna 250x250 cm - 1 szt.
15. Tło fotograficzne las 158x300 cm - 1 szt.
16. System bezprzewodowy - 2 szt.
17. Lampy - 2 szt.
18. Zestaw rekwizytów do przedstawień teatralnych - 1 szt.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 850 353,56 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 722 800,52 zł
W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.