21-04-2025 21-04-2025

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

logo-projekt-unia.jpg

Informacje o projekcie

1. Projekt „SPRINTEM DO SUKCESU” realizowany jest w ramach Priorytetu 7 FEPK.07 Kapitał ludzki gotowy do zmian, Działania 07.12 Szkolnictwo ogólne programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

2. Celem projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i społeczno - emocjonalnych min. 82 uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi oraz zwiększenie kompetencji i/lub kwalifikacji zawodowych min. 28 nauczycieli kształcenia ogólnego w/w szkoły poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego ukierunkowanego na podniesienie jakości edukacji i obejmującego wsparcie merytoryczne dla uczniów/uczennic i nauczycielek/nauczycieli oraz zakup sprzętu, wyposażenia i pomocy dydaktycznych w okresie 01.07.2024-31.08.2026.

3. Grupami docelowymi w Projekcie są:

a) GD1: uczniowie i uczennice Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 103 uczniów i uczennic,

b) GD2: nauczycielki i nauczyciele zatrudnieni na podstawie Karty Nauczyciela lub umowy o pracę w Szkole Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w r. szk. 2024/25 i/lub 2025/26; założono objęcie co najmniej 1 formą wsparcia min. 29 nauczycielek i nauczycieli,

c) GD3: rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic stanowiących GD1, zakłada się objęcie wsparciem wszystkich R&O,

d) GD4: Szkoła Podstawowa im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi - 8 – letnia szkoła podstawowa realizująca kształcenie ogólne, zlokalizowana na terenie woj. podkarpackiego, której organem prowadzącym jest Gmina Niebylec.

4. Projekt zakłada osiągnięcie m.in. następujących wskaźników:

WR1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu = 28,

WR2. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu = 82,

WP1. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 29,

WP2. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem = 103,

WP3. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem = 1,

WP4. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem = 14, WP5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym = 30,

WP7. Liczba rodziców/opiekunów prawnych objętych wsparciem w projekcie = 70 

5. Projekt przewiduje realizację następujących zadań:

a) Zadanie 1. BEZPIECZNA I PRZYJAZNA SZKOŁA – wsparcie Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w budowaniu bezpieczeństwa społecznego i fizycznego uczniów i uczennic.

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80,

2) Słucham -czuję- współczuję Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: 5 klas; 5 klas x 10h/klasa Rok szkolny 2025/2026:

1) Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: min. 8 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 80,

2) Słucham- czuję- współczuję Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-VIII Założenia organizacyjne: 4 klasy; 4 klasy x 10h/klasa Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

A) Cyberbezpieczeństwo w szkole,

B) Agresja - przejawy, konsekwencje, radzenie sobie, zapobieganie,

C) Uzależnienia - rodzaje, przeciwdziałanie. Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, w szczególności wychowawcy klas (min. 3 osoby),

Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: A), B), C) x 8h/szkolenie.

b) Zadanie 2. SZKOŁA WRAŻLIWA NA RÓŻNORODNOŚĆ – stworzenie optymalnych warunków na rzecz kształcenia w Szkole Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Indywidualne zajęcia logopedyczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 160h; min. 4 uczniów x śr.40h/ucznia

2) Indywidualna integracja sensoryczna Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 80h; min. 2 uczniów x śr.40h/ucznia

Rok szkolny 2025/2026:

1) Indywidualne zajęcia logopedyczne Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 160h; min. 4 uczniów x śr.40h/ucznia

2) Indywidualna integracja sensoryczna Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 80h; min. 2 uczniów x śr.40h/ucznia

Zrealizowane będzie również wsparcie dla nauczycielek i nauczycieli:

1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

A) Technologie wspierające w edukacji – prezentacja narzędzi technologicznych, które mogą wspierać uczniów i uczennice ze specjalnymi potrzebami,

B) Różnorodność w klasie- zrozumienie i docenienie różnorodności uczniów oraz ich indywidualnych potrzeb

C) Zrozumienie i wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami psycho-społecznymi - strategie radzenia sobie z problemami zachowania, lękami, fobiami i innymi trudnościami,

D) Strategie dla uczniów z nadwrażliwością sensoryczną - radzenie sobie z nadwrażliwościami i adaptacja środowiska klasowego.

E) Techniki relaksacyjne i radzenie sobie ze stresem- dla nauczycieli i uczniów, narzędzia do radzenia sobie z napięciami i wyzwaniami w klasie

F) Integracja ruchowa w nauczaniu- wykorzystanie ruchu i aktywności fizycznej w pracy z uczniami o różnych potrzebach

Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie A), B), C), D), E), F)

Założenia organizacyjne: 4 szkolenia: A), B), C), D), E), F) x 16h/szkolenie.

2) Zindywidualizowane wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:

A) Edukacja, rewalidacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera- studia podyplomowe Grupy docelowe: 3 nauczycieli/nauczycielek, Założenia organizacyjne: 642h

B) Pedagogika resocjalizacyjna i socjoterapia- studia podyplomowe Grupy docelowe: 1 nauczyciel/nauczycielka Założenia organizacyjne: 630h.

c) Zadanie 3. SZKOŁA OPARTA O PROFESJONALNĄ KADRĘ - rozwój kompetencji dydaktycznych i zarządczych kadry Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi

Zadanie przewiduje realizację następujących form wsparcia dla nauczycielek i nauczycieli:

1) Grupowe wsparcie szkoleniowe dla nauczycieli/nauczycielek:.

A) Szkolenia technologiczne - warsztaty z zakresu nowoczesnych technologii w edukacji, warsztaty z wykorzystania multimedialnych narzędzi w nauczaniu, szkolenia z bezpiecznego korzystania z Internetu i ochrony danych osobowych, Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie.

B) Szkolenia z zakresu wykorzystania najnowszych trendów z pedagogiki i psychologii w pracy nauczyciela - warsztaty z nowych metod nauczania, psychologii rozwojowej i edukacyjnej, warsztaty z radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym Grupy docelowe: nauczycielki i nauczyciele, min. 14 osób/szkolenie Założenia organizacyjne: 1 szkolenie: x 12h/szkolenie

C) Szkolenia dla kadry zarządzającej - warsztaty z zarządzania zespołem (16h), szkolenia z planowania strategicznego i zarządzania zmianą (16h), kursy z zakresu prawa oświatowego i finansów w edukacji (16h), Grupy docelowe: kadra zarządzająca szkołą, nauczycielki i nauczyciele, min. 1 osoba/szkolenie Założenia organizacyjne: 3 szkolenia: x 16h/szkolenie.

d) Zadanie 4. EDUKACJA DLA PRZYSZŁOŚCI – dostosowanie oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi do potrzeb rynku pracy

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Warsztaty z pracodawcami Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

2) Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 30,

Rok szkolny 2025/2026:

1) Warsztaty z pracodawcami Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa w klasie VIII; 1 grupa x 12h/grupa

2) Ocena umiejętności i indywidualne doradztwo zawodowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII -VIII Założenia organizacyjne: min. 15 osób, łączna liczba godzin wsparcia: 36.

e) Zadanie 5. EDUKACJA DLA KLIMATU I ŚRODOWISKA - rozwój umiejętności i kompetencji ekologicznych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Podróże po Zielonej Planecie Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

2) Don’t worry BEE happy Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI Założenia organizacyjne: 1 grupa x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

3) Człowiek i Klimat: Wyzwania XXI Wieku Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

Rok szkolny 2025/2026:

1) Podróże po Zielonej Planecie Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa,

2) Don’t worry BEE happy Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x 10h/grupa + 1-dniowa wizyta studyjna/ grupa

f) Zadanie 6. MOST DO WIEDZY – wyrównanie szans edukacyjnych oraz rozwój kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

2) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

3) Zajęcia przyrodnicze Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy V-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

4) Zajęcia wyrównujące szanse z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

5) Wyjazd edukacyjny Grupy docelowe: uczniowie i uczennice Założenia organizacyjne: min 54 osoby, wyjazd w ramach zajęć wyrównawczych i rozwijających Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

Rok szkolny 2025/2026:

1) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-V Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

2) Zajęcia wyrównujące szanse w matematyce Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

3) Zajęcia przyrodnicze Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy V-VI Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa

4) Zajęcia wyrównujące szanse z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas II-III Założenia organizacyjne: 2 grupy x śr. 6 osób/grupa; 2 grupy x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

g) Zadanie 7. EDUKACYJNY BOOSTER – wsparcie rozwoju talentów oraz wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i uczennic Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi

Zostanie zrealizowane następujące wsparcie dla uczniów i uczennic:

Rok szkolny 2024/2025:

1) Zajęcia z grafiki komputerowej Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

2) Zajęcia dziennikarskie z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

3) Zajęcia Klub badaczy przyrody Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

4) Zajęcia Matematyka dla olimpijczyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

5) Zajęcia szachowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

6) Zajęcia Pomysłowa głowa Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III

Założenia organizacyjne: 3 grupy x śr. 8 osób/grupa; 3 grupy x 30h/grupa

7) Zajęcia Matematyka dla smyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV-V

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

1) Zajęcia z grafiki komputerowej

Rok szkolny 2025/2026:

Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

2) Zajęcia dziennikarskie z języka angielskiego Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VI-VIII

Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

3) Zajęcia Klub badaczy przyrody Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas VII-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

4) Zajęcia Matematyka dla olimpijczyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy VII-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

5) Zajęcia szachowe Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas IV-VIII Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa

6) Zajęcia Pomysłowa głowa Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klas I-III Założenia organizacyjne: 4 grupy x śr. 8 osób/grupa; 4 grupy x 30h/grupa

7) Zajęcia Matematyka dla smyka Grupy docelowe: uczniowie i uczennice klasy IV-V Założenia organizacyjne: 1 grupa x śr. 6 osób/grupa; 1 grupa x 30h/grupa Każda grupa będzie uczestniczyć w 3h warsztatach dotyczących tematyki prozdrowotnej, stylu życia i efektywnego uczenia się.

h) Zadanie 8. INFRASTRUKTURA DYDAKTYCZNA SZKOŁY WSPIERAJĄCA KSZTAŁCENIE NA NAJWYŻSZYM POZIOMIE – doposażenie Szkoły Podstawowej im. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego w Połomi w niezbędny sprzęt i pomoce i dydaktyczne

W ramach realizacji zadania planowany jest zakup następującego sprzętu komputerowego, sprzętu elektronicznego oraz oprogramowania:

1. Laptop – 12 szt.

2. Urządzenie wielofunkcyjne – 1 szt.

3. Monitor interaktywny 75 - 3 szt.

4. Monitor interaktywny 65 - 4 szt.

5. Statyw do monitora interaktywnego - 7 szt.

Zakupione zostaną również następujące pomoce dydaktyczne:

1. Kamera mikroskopowa - 1 szt.

2. Mikroskop stereoskopowy - 3 szt.

3. Odczynniki chemiczne - 1 szt.

4. Google VR - 1 szt.

5. Model tułowia - 1 szt.

6. Parki narodowe i inne formy ochrony - 1 szt.

7. Szachy turniejowa nr.5 - 8 szt.

8. Zegar szachowy - 8 szt.

9. Tablica demonstracyjna - 1 szt.

10. Wyposażenie gabinetu terapeutycznego - 1 szt.

11. Statyw fotograficzny - 1 szt.

12. Tło fotograficzne białe - 1 szt.

13. Tło fotograficzne zima 250x250 cm - 1 szt.

14. Tło fotograficzne wiosna 250x250 cm - 1 szt.

15. Tło fotograficzne las 158x300 cm - 1 szt.

16. System bezprzewodowy - 2 szt.

17. Lampy - 2 szt.

18. Zestaw rekwizytów do przedstawień teatralnych - 1 szt.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 850 353,56 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 722 800,52 zł

Pliki do pobrania

W ramach naszej witryny stosujemy pliki „Cookies” w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Pliki „cookies” (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika witryny i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych witryny, w szczególności do:

  • dostosowania zawartości stron internetowych witryny do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych;
  • zapamiętania ustawień Użytkownika dotyczących wyglądu i funkcjonalności stron witryny (np. język, kraj),

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących „Cookies” oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika witryny. Sposoby i możliwości zmiany obsługi plików „cookies” mogą Państwo sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej szczegółów w naszej polityce prywatności.

Zapisano